Sinds februari 2012 staat Fanfare Accordando onder leiding van Nick Hoogland.

Nick Hoogland (1987) begon zijn muzikale loopbaan bij fanfare St. Gregorius in zijn woonplaats Nibbixwoud. Na het afronden van zijn VWO studeerde hij saxofoon bij Johan van der Linden aan het conservatorium te Utrecht. Als saxofonist was hij destijds verbonden aan het Viriya saxofoonkwartet en als bariton saxofonist aan het Nationaal Jeugd Harmonie Orkest en Nationaal Jeugd Fanfare Orkest.
In 2010 start Nick zijn opleiding Ha-Fa directie bij Jan Schut aan het conservatorium te Amsterdam, welke hij in 2015 afrond met fanfare orkest Lamoraal van Egmont. Inmiddels is hij als dirigent verbonden aan Muziekvereniging Excelsior Andijk, Fanfare Accordando Spierdijk, Fanfare Hou en Trouw Heerhugowaard en Muziekvereniging Eensgezind Nieuwkoop. Ook is hij bij verschillende verenigingen actief als saxofoon docent.

Ook bestuurlijk gezien is Nick actief in de muziekwereld. Zo is hij voorzitter van het Noord-Hollands Jeugd Fanfare Orkest, dat met haar 60 leden en vele optredens door de hele provincie als toonaangevend gezien kan worden in het promoten van de blaasmuziek in de breedste zin van het woord. Bestuurslid is hij ook bij het West-Friesland Muziek Festival en het Ot en Sien Muziek Festival wat de orkesten in West-Friesland een mooi podium biedt om voor een deskundige jury te kunnen spelen.

Als tegenhanger van al deze muzikale activiteiten is Nick sinds 2005 actief als medewerker op Wijngaard Saalhof.